Glagoljaško je pjevanje prepoznatljivo hrvatsko liturgijsko i izvanliturgijsko pjevanje izniklo iz glagoljaškoga bogoslužja. Podrazumijeva pjevanje na hrvatskome crkvenoslavenskom jeziku te na živome hrvatskom jeziku čakavske osnovice. Izraz je usmene pučke kulture koja se stoljećima prenosila s koljena na koljeno. Glagoljaško je pjevanje zaštićeno nematerijalno kulturno dobro Republike Hrvatske (reg. broj Z-3620), za koje u Registru kulturnih dobara stoji:
»Pojam glagoljaško pjevanje obuhvaća tradicijsko (pučko) rimokatoličko liturgijsko, paraliturgijsko i drugo nabožno pjevanje u južnim jadranskim područjima Hrvatske (u Dalmaciji, Primorju i Istri) u prošlosti i danas. Tragovi ove glazbene pojave postoje i u gorskim područjima Hrvatske (u Lici, Gorskom kotaru i na Kordunu) te izvan granica Hrvatske u primorskim područjima Crne Gore i Slovenije. Glagoljaško je pjevanje prevladavalo od ranoga srednjega vijeka sve do druge polovice 20. stoljeća, kada je nastupila snažna modernizacija crkvene glazbe. U određenim sredinama sačuvalo se u živoj praksi izvođenja sve do danas, u većoj ili manjoj mjeri, u izvornom obrednom kontekstu (Iž, Radovin, Sali…).«
U fonoteci Staroslavenskoga instituta
U bogatoj fonoteci Staroslavenskoga instututa čuvaju se brojni zvučni zapisi glagoljaških napjeva. Podijeljeni su u četiri popisa: prvi (snimatelji: Josip Hamm, Vinko Žganec, Stjepan Stepanov, Mate Lešćan, Jerko Bezić, Nikola Radić, Ivan Kirinčić, Josip Milić), drugi (snimatelj: Jerko Martinić), treći 1 i treći 2 (snimatelj: Stipica Grgat) i četvrti (Boris Turčinov Klepac, Marko Mudronja Rebac).

Radovi o glagoljaškome pjevanju
- Jerko Martinić, Postupak variranja u napjevima štenja božićne jutarnje na području srednje Dalmacije u gljagoljaško-pučkoj uporabi, Arti musices, Zagreb 1988.
- Jerko Martinić, Pučki napjevi misa iz srednje Dalmacije u kontekstu glagoljaške tradicije.
- Jerko Martinić, Tri napjeva iz repertoara pučkog crkvenog pjevanja župe Sv. Križa – Veli Varoš u gradu Splitu
- Jerko Martinić, Glagoljaško-tradicijsko pjevanje, Jutarnja i večernja (zazivi – psalmi – himni – kantici) na području Srednje Dalmacije (šire područje Splita, otoci Brač i Hvar), Traditional Glagolitic Singing of Matins and Vespers (Invocations – Psalms – Hymns – Canticles) from Central Dalmatia. Muzikološke studije br. 17, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb, 2014.
- Jerko Martinić, Glagoljaško-tradicijsko pjevanje, Jutarnja i večernja na području Srednje Dalmacije (Šire područje Splita, otoci Brač i Hvar), Transkripcije napjeva, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb 2014.
- Jerko Martinić, Chants glagolitiques de la Dalmatie centrale (Volume I).
- Jerko Martinić, Chants glagolitiques de la Dalmatie centrale (Volume II).
- Jerko Martinić, Glagoljaški napjevi Srednje Dalmacije (Svezak II).
- Jerko Martinić, Pet božićnih napjeva iz glagoljaško-tradicijskoga repertoara župe Kaštel Stari.
- Mirko Jankov, O jeziče, spivaj virno! Pučko crkveno pjevanje u Klisu, Općina Klis, Klis, 2016.
- Stjepan Stepanov, Spomenici glagoljaškog pjevanja 1.Glagoljaško pjevanje u Poljicama kod Splita, JAZU, Zagreb, 1983.
- Gorana Doliner, Spomenici glagoljaškog pjevanja 2.Glagoljaško pjevanje u Novom Vinodolskom, JAZU, Zagreb, 1998.
- fra Stipica Grgat, TRADICIJSKO CRKVENO PUČKO PJEVANJE U FRANJEVAČKOJ PROVINCIJI PRESVETOGA OTKUPITELJA 1.
- fra Stipica Grgat, TRADICIJSKO CRKVENO PUČKO PJEVANJE U FRANJEVAČKOJ PROVINCIJI PRESVETOGA OTKUPITELJA 2.
- Jerko Martinić, Liturgijsko pučko pjevanje u župi Pučišta.
- Jerko Martinić, LES CHANTS POPULAIRES LITURGIQUES GLAGOLITIQUES.
- Izak Špralja, Murtersko glagoljaško pjevanje.