Znanstveno usavršavanje suradnika lic. theol. Silvija Košćaka na Sveučilištu Oxford
20. srpnja 2021.
Od 10. svibnja do 19. srpnja 2021. suradnik na projektu lic. theol. Silvio Košćak sudjelovao je u online tečaju Odjela za kontinuirano obrazovanje Sveučilišta Oxford (Department for Continuing Education University of Oxford). Tečaj s naslovom The Architecture of the English Medieval Cathedral odvijao se kroz deset tjedana, odnosno deset lekcija.
Tematske cjeline lekcija obuhvaćale su uvod s obradom liturgijskog prostora i vremena te smještaja liturgijske akcije u kontekst većih arhitektonskih cjelina poput velikih srednjovjekovnih crkvi i katedrala.
Tečaj je uključivao razradu povezanosti stila i forme srednjovjekovne sakralne arhitekture katedrala i katedralnih komplekasa sa srednjovjekovnom liturgijskom akcijom, obrednim specifičnostima i kako se te specifičnosti mogu iščitati iz arhitektonskog oblikovanja prostora ili kako su posebnosti srednjovjekovnog obreda zapadne crkve upisane unutar liturgijskog teksta, poput misala koji sadrži sve potrebne euhološke obrasce i rubrike za slavlje sakramenta euharistije.
Pod vodstvom dr. sc. Elizabeth Evenden-Kenyon, tečaj je nastavljen primjenom stečenih znanja na primjeru anglosaksonskih, romaničkih, gotičkih i ranoengleskih katedrala.
Razumijevanje dekorativnih elemenata katedrala u velikim srednjovjekovnim crkvama obrađeno je u njihovu suodnosu s liturgijskih tekstom, tijekom obreda i promjenama u srednjovjekovnom društvu.
Na kraju tečaja obrađene su arhitektonske specifičnosti kasnosrednjovjekovnih katedrala te katedrala domišljanih i građenih u razdoblju reformacije. Time je omogućena razrada odnosa sakralne gradnje i specifičnih društvenih promjena, zrcaljenja liturgijskih i društvenih promjena na arhitektonskom oblikovanju katedralnih i drugih velikih crkvi.
Ovaj je tečaj, u kontekstu interdisciplinarnog istraživanja Misala kneza Novaka, lic. theol. Silviju Košćaku pružio uvid u širinu mogućnosti istraživanja liturgijskog teksta koje ne obuhvaća samo teološko-liturgijsko istraživanje kao i ostala koja se provode na izabranom projektnom izvoru, već pokazuje i mogućnosti smještanja istraživanja u širi kontekst humanističkih i društvenih znanosti.